De tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

13 Januari 2013 | Spanje, Madrid

Jongens wat vliegt de tijd! Nog maar anderhalve maand en dan zit het feest er al weer op.

Afgelopen weekend heb ik uiteindelijk toch nog best veel gedaan. Zaterdag zijn we naar een optocht geweest hier in de buurt. Het was zondag 3 koningen, en daar hadden ze zaterdag een optocht voor georganiseerd. Het was super leuk om dit een keer mee te maken, want de enige optochten die ik altijd te zien krijg zijn de carnavals optochten in Teteringen en die stellen niet zo veel voor... Daarna zijn we met ons huisgenootje Philipp lekker bij cien montaditos gaan eten. Dat is een tapas barretje wat meerdere vestigingen heeft in heel Madrid. We waren er al vaak langs gelopen onder het motto: hier moeten we echt nog eens gaan eten! Dat hebben we die avond na 4 maanden in Madrid te wonen dan eindelijk ook maar gedaan.

Zondag ben ik eerst lekker gaan hardlopen (ja ja, dat doe ik tegenwoordig) en heb ik vervolgens de hele middag aan mijn stage opdrachten besteed.

Op maandag was ik nog lekker een dagje vrij! Dit kwam omdat ze hier op zondag 3 koningen hebben gevierd. Maar de Spanjaarden hebben een prettige instelling al zeg ik het zelf, als er namelijk een feestdag in het weekend valt zou dat in eerste instantie betekenen dat ze een vrije dag zouden missen. Daarom hebben ze maar besloten dat als er een feestdag op een zaterdag valt iedereen op vrijdag al vrij is, en als er een feestdag op zondag valt, dan blijven we op maandag gewoon ook nog lekker thuis. Pri-ma!

Op stage is de tijd de afgelopen week weer voorbij gevlogen. Er moeten voor de FashionWeek in februari 40 maskers gemaakt worden die uit een hoop verschillende delen bestaan, waaronder watten. Die heb ik dinsdag en woensdag geknipt en aan elkaar gestikt. Ook mocht ik nog wat extra brillen versieren voor de FashionWeek voor kinderen. Helaas kan ik hier nog geen foto's van uploaden omdat het natuurlijk nog geheim is hoe die er uit zien.

Donderdag kwam onze lerares uit Nederland een bezoekje brengen bij ons op stage. Het was super leuk om haar weer even te zien, en het was goed dat ze langs kwam want er waren nogal wat onduidelijkheden. Die avond zijn we met haar uit eten geweest bij een super lekker tapas barretje, waarna we vervolgens nog lekker een cocktail zijn gaan drinken. Het was echt heel gezellig en we hebben lekker gekletst. Wel was het jammer dat haar portemonnee later die avond uit haar tas is gestolen. Dat verpestte de avond wel een beetje. Uiteindelijk heeft ze aangifte gedaan en is dat allemaal weer goed gekomen, maar het was wel een beetje balen dat dat nou net uitgerekend háár moest overkomen.

Vrijdag was weer een saaie dag op stage. Donderdag waren we al begonnen met de bruidsjurk voor de FashionWeek. Hiervoor moesten we 8764398634 lijntjes zetten op 5 meter fluweel. Hier waren we vrijdag eindelijk mee klaar, toen Mesa ons ineens vertelde dat we het niet met potlood hadden mogen tekenen. Toen konden we alles dus mooi weer uitgummen... Fijn vooruitzicht voor volgende week: helemaal opnieuw beginnen!

Zaterdag was een super leuke dag. 's Ochtends ben ik eerst lekker gaan hardlopen, waar ik enorm veel energie van kreeg. 's Middags zijn Dieuwertje en ik lekker gaan shoppen! Het is op dit moment super uitverkoop hier in Madrid, dus alles is super goedkoop. Het is dan ook moeilijk om niet meteen de hele winkel leeg te kopen. Maar ik heb me in bedwang kunnen houden! 's Avonds zijn we nog wat gaan drinken met Femke (onze lerares) en daarna zijn we naar het afscheidsfeestje geweest van Jim, Abigail en Charlotte. Voor hun zit het er volgende week alweer op. Het was gezellig, maar het is toch best een raar idee dat ik hun waarschijnlijk nooit meer ga zien. Net zoals heel veel mensen hier trouwens, want meer dan de helft gaat eind januari al naar huis. Het zal wel rustig worden in Madrid!

Vandaag ben ik weer aan de slag gegaan met m'n stage opdrachten. Het schiet gelukkig al aardig op, dus daar hoef ik me straks geen zorgen over te maken. Vanavond weer even lekker bij Cien Montaditos eten en dan zit het weekend er al weer op!

De tijd vliegt, dus het zal niet lang meer duren of ik zal weer wat schrijven!

¡Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Hi, ik ben Annemieke en ik ben 18 jaar oud. Ik zit in het 2e jaar van mijn opleiding Fashion Management & Design, en ga hier voor 6 maanden op stage naar Madrid. Ik ga stage lopen bij Agatha Ruiz de la Prada, een groot modehuis in Spanje. Deze reis maak ik met Dieuwertje Bruijstens, een vriendin en klasgenoot.

Actief sinds 07 Sept. 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 10073

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Mijn stage in Madrid

Landen bezocht: