kerstballen, hoepels, maskers en sushi - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu kerstballen, hoepels, maskers en sushi - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu

kerstballen, hoepels, maskers en sushi

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

03 Februari 2013 | Spanje, Madrid

Het is inmiddels giga druk op stage. De voorbereidingen voor de fashion week zijn in volle gang, en de stress begint hoog op te lopen. Ook ik krijg het dan dus steeds drukker. Toen we begonnen was ik vaak niks aan het doen of lang aan het wachten tot ik met het volgende aan de slag kon, maar dat zit er nu toch echt niet meer in. Werken zul je!

Het worden prachtige creaties, waar ik helaas (nog) geen foto's van mag uploaden. Ik vind het leuk dat ik met van alles mag meehelpen. Zo ben ik bezig met kerstballen, heb ik hoepels gemaakt, maken de stagiaires de maskers voor de modellen voor op de catwalk, mag ik inkopen doen en heb ik afgelopen donderdag anderhalf uur in een potje lijm lopen roeren wat uiteindelijk toch de prullenbak in kon.. (Way to go guys!) Wel is het gaaf om te zien hoe alles nu een beetje op zijn plek valt. Een groot deel van de jurken zijn al af, en het resultaat is super! Toch moeten we nog flink doorwerken, want 11 februari moet alles af zijn, en we zijn nu zo ongeveer op de helft. Dat gaan we dus nóóit redden.

Buiten stage is het ook erg gezellig. Er zijn de afgelopen weken veel Nederlanders naar huis gegaan, maar gelukkig zijn er ook een hoop voor in de plaats gekomen. Het is leuk om te zien dat we nu één hechte groep zijn, terwijl er voorheen meer kleinere groepjes waren. We zijn vorige week zaterdag met de meiden uit eten geweest. Dit was echter een beetje een faal. Dieuwertje en ik hebben de hele avond met onze jas in onze handen aan tafel gestaan, en het eten was niet eens lekker. Naar die tent gaan we dus niet meer! Ook heb ik afgelopen week voor het eerst sushi gegeten. Het is super populair, dus ik dacht: dat moet ik ook een keer geprobeerd hebben. Conclusie: bah. Niks voor mij, zo'n hele mond vol met rijst en smakeloze vis. Doe mij maar tapas!

Ook ben ik anderhalve maand geleden begonnen met hardlopen hier in Madrid. Ik moet zeggen dat het me erg bevalt! Inmiddels heb ik ook een hardloop broek en goede ren schoenen aangeschaft zodat ik als een speer de straten door kan racen. Ieder weekend ga ik nu lekker hardlopen. Summer body here I come!

Een tijdje terug heb ik op stage een hoop brillen gemaakt voor de kids fashion week in Valencia. Die is inmiddels geweest, en ik vond het super leuk om de foto's te zien van de kinderen op de catwalk, met mijn brillen! Martha, een van mijn collega's die over de social media gaat bij het bedrijf, heeft een aantal foto's op de facebook gezet, zodat de hele wereld kan zien hoe gaaf ze zijn geworden!

Verder begint het einde echt al in zicht te komen. Nog maar een paar weken en dan vlieg ik alweer terug naar ons koude kikkerlandje. Maar we houden het wel vol! Volgende week komt Bas op bezoek, de week erop krijgt Dieuwertje een vriendinnetje op bezoek, de week erna is het Fashion Week en dan is het nog ongeveer 7 dagen voordat we weer naar huis vliegen. De tijd vliegt, maar ik geniet met volle teugen!

¡Hasta pronto!

  • 03 Februari 2013 - 20:00

    Mama:

    Ik vind het super hoe je het doet en ben de dagen aan het afstrepen. We zullen de verwarming wel een graadje hoger zetten als je terug bent. Succes met de laatste loodjes! XXX

  • 08 Februari 2013 - 12:33

    Lieuwkje:

    hoi,


    weer een leuk verhaal.
    we wensen je nog heel veel succes de laatste weken, wat gaat de tijd toch snel.
    vieren ze in Madrid ook carnaval?
    anders kan ik misschien de komende dagen naar jou komen !!!!!!

    doei,


    lieuwkje

  • 13 Februari 2013 - 12:59

    Geert-Jan:

    Hoi Annemieke,

    Heel leuk om te lezen hoe het met je gaat. Ben benieuwd hoe de fashionweek gaat uitpakken.
    Je hebt er zo aan meegewerkt en mag trots op jezelf zijn. Iedere keer dat ik iets Spaans zie in de stad d moest ik even denken aan Madrid en jou daar natuurlijk.
    De laatste keer afgelopen maandag, toen we naar de carnavalsoptocht zijn gaan kijken. Een carnavalsbandje speelde Valencia. Wel een beetje vals, maar het was ook wel heel koud, dat zal nog even wennen worden voor je. Neem maar lekker een warm zonnetje mee.

    Leuk dat je bent gaan hardlopen, ik ben er ook net mee begonnen, maar ik moet nog goeie spullen kopen. Ik heb alleen maar oude gympen, die kraken bij het lopen of ik ben het zelf natuurlijk.
    Nou, veel succes nog en lekker genieten van je laatste dagen in het zuiden en van de tapas en laat de sushi maar mooi links liggen. Dat zou Kees ook doen moet je maar denken.

    Veel groetjes,

    Geert-Jan en Ireen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Hi, ik ben Annemieke en ik ben 18 jaar oud. Ik zit in het 2e jaar van mijn opleiding Fashion Management & Design, en ga hier voor 6 maanden op stage naar Madrid. Ik ga stage lopen bij Agatha Ruiz de la Prada, een groot modehuis in Spanje. Deze reis maak ik met Dieuwertje Bruijstens, een vriendin en klasgenoot.

Actief sinds 07 Sept. 2012
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 10131

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Mijn stage in Madrid

Landen bezocht: