De eerste 2 dagen - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu De eerste 2 dagen - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu

De eerste 2 dagen

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

07 September 2012 | Spanje, Madrid

Gisteren, 06-09-2012, zijn we vertrokken naar Madrid. Onze ouders brachten ons weg, en na een kort maar krachtig afscheid zijn we op het vliegtuig gestapt. Anne van de Laak, onze begeleidster hier in Madrid haalde ons op van het vliegveld. We zijn met de metro naar het studentenhuis gegaan, wat allemaal prima is verlopen! In het studentenhuis hebben we kennis gemaakt met onze Franse huisgenoot; ik weet niet meer hoe hij heet. Maar hij is vast heel aardig! We hadden inmiddels ontzettende honger gekregen, en we waren dan ook van plan om ergens lekker een pizza te gaan eten. Maar, uiteraard, in de verste verte geen Pizzaria te bekennen... Nou ja, dan maar bij een of ander afgelegen tentje een lekker bord steak met frietjes en sla eten! 's Avonds waren we allebei hartstikke afgebrand, maar aangezien het Vogue Fashion Night was, en wij in de drukste winkelstraat van Madrid wonen zijn we toch nog maar even een kijkje gaan nemen. Het was gaaf om te zien hoe alle winkels extra hun best deden om klanten te trekken. De ene winkel had een DJ ingehuurd, terwijl er bij een andere winkel halfnaakte mannelijke modellen een geurtje liepen te verkopen. (Waar we uiteraard even een kijkje zijn gaan nemen...) Na deze inspannende maar super leuke dag zijn we lekker in bed gaan liggen. Dat duurde helaas niet erg lang, want rond 7 uur / half 8 begonnen de buren al tegen hun kinderen te schreeuwen en lawaai te maken... Nou ja, daar zullen we dan maar mee moeten leren leven.
Dag 2 was aangebroken. Voor vandaag hadden we nog geen plannen, maar aangezien we toch zo vroeg wakker waren zijn we maar boodschappen gaan doen. Het fijne is dat er een aantal mini-supermarkten zijn in de straat tegenover ons. We hoeven alleen maar de deur uit te lopen en alles is binnen handbereik! Het rottige was alleen dat we de grote supermarkt, die toch ook echt in die straat moest zijn, niet konden vinden.Na dat we de boodschappen hadden gedaan zijn we maar eens goed gaan shoppen! Er zijn ontzettend veel leuke winkels en overal is er uitverkoop, dus het kost allemaal geen drol. Daar heb ik dan ook gebruik van gemaakt, want ik ben nu een blije eigenaar van een nieuwe lange broek, een nieuwe korte broek en twee super leuke jurkjes. 's Middags zijn we lekker naar Parque del Buen Reteiro gegaan, waar we in het zonnetje een boekje hebben liggen lezen. We zijn langs prachtige gebouwen gekomen en het was allemaal heel indrukwekkend. Op de terugweg liepen we weer door Calle de las Infantas (de straat met de supermarkten). En ja hoor, daar was hij dan, de Día, de supermarkt die we niet konden vinden. Als we in het begin 10 meter verder hadden gekeken hadden we hem gezien. Dus uiteindelijk zijn we daar toch nog maar even naar binnen gelopen. Overigens waren we onderweg ook al minstens 100 Pizzeria's tegen gekomen, lekker dan, dan volgende week maar een keer pizza!

• 08 September 2012 - 18:08

Janet En Kees:

Dat gaat helemaal goed komen! Wij hebben er alle vertrouwen in, dat jij er een superleuke/leerzame tijd van gaat maken. XXX papa en mama

• 10 September 2012 - 08:24

Lieuwkje:

hoi,

zo te zien hebje het prima naar je zin.geniet ervan wordt vast de tijd van je leven.
    succes. lieuwkje en de rest

• 10 September 2012 - 19:48

Petra:

Ha die Annemieke,
    Wat leuk om jou zo te kunnen volgen, ik leef met je mee! Door jouw leuke verhaal zit ik meteen weer in de Spaanse sfeer en er komen veel herinneringen naar boven.Tip: ga ook eens eten in een echt Spaans "tentje" dan maak je het snelste contact met de mensen en hun gewoonten. Ik wens je een geweldige tijd daar!
    Groetjes van Petra. P.S.: Nog proficiat met je rijbewijs! Hasta pronto!