week 49: super week! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu week 49: super week! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu

week 49: super week!

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

09 December 2012 | Spanje, Madrid

De week is super snel voorbij gevlogen, maar wat heb ik leuke dingen gedaan zeg! Maandag heb ik op stage een nieuwe opdracht gekregen. Er is een tas die er niet uit zag, daar moet ik een nieuwe voering voor gaan maken. Ook moet ik hem een beetje aanpassen en er hartjes op maken, en als ik daarmee klaar ben mag ik een hoed gaan verfraaien! Ik ben erg super blij mee want ik kan die kerstbomen echt niet meer zien.

Dinsdag avond ben ik voor het eerst in het Real Madrid stadion geweest. Maar ik ben er niet zomaar even langs gegaan. Ik ben namelijk met Vera naar een wedstrijd van Real Madrid - Ajax geweest! Het was echt gaaf om een keertje mee te maken. Natuurlijk was Real Madrid véél beter dan Ajax, en Real heeft dan ook met 4-1 gewonnen. We wisten alleen niet zo goed wie we nou aan moesten moedigen, dus we hebben bij iedere goal die er gemaakt werd maar gewoon heel hard gejuicht! Het was gaaf om te zien dat er gewoon zo veel mensen kwamen om naar het zelfde stukje grasveld te kijken. En natuurlijk hebben we Christiano Ronaldo ook zien spelen. Wat best leuk was om naar te kijken!

Woensdag was het 5 december. Na een gewoon dagje stage zijn we 's avonds eerst nog naar Spaans geweest. Dit was helaas Vera's laatste Spaanse les. Zij is een week eerder begonnen dan ik en dus ook een week eerder klaar. Maar dat mocht de pret niet drukken! Na Spaans zijn we naar Vera's huis gegaan om lekker pepernootjes te bakken! Fenna had toen ze hier laatst was mix voor pepernoten meegenomen. En het resultaat mag er zeker wezen, ze waren super lekker! Daarna hebben we nog even gezellig een filmpje gekeken. We hoefden toch niet zo vroeg naar huis, want donderdag waren we lekker vrij!

Waarom het donderdag een vrij dag was weet ik eigenlijk niet, maar dat doet er ook niet zoveel toe. Het belangrijkste was dat ik gewoon lekker heb kunnen uitslapen! Ik was er wel blij mee, dat breekt de week een beetje. Die dag hebben we lekker rustig aan gedaan. Ik ben boodschappen gaan doen met Dieuwertje bij San Ánton, een supermarkt waarvan we verwacht hadden dat ze er super veel zouden hebben. Het was echter een beetje een teleurstelling. Voortaan houden we het maar gewoon bij de Dia, die is goedkoper en ze hebben er alles wat we nodig hebben.

Vrijdag ben ik thuis gebleven van stage. Ik heb de hele nacht ervoor wakker gelegen van een mug, echt verschrikkelijk irritant. Maar doordat ik die nacht in totaal nog geen uur had kunnen slapen ben ik dus maar thuis gebleven om wat slaap in te halen. De mug is inmiddels plat. De bloedvlek die daardoor op mijn muur zit bewijst maar weer wat voor strijd het is geweest. Die beesten kun je 's nachts natuurlijk nóóit vinden! Maar ja, die dag heb ik overdag goed uitgerust en ik ben met Vera nog naar het postkantoor geweest. Het was nog een hele klus om die te vinden, De beschrijving van google maps klopte niet helemaal... Maar ik was blij dat we gegaan waren, want de liefste ouders van de hele wereld hebben een sinterklaas-overleving pakketje opgestuurd! Echt heel lief, en ik kan weer even vooruit met een voorraadje lekkers. Die avond zijn we naar vrienden hier in Madrid geweest. Het was best een leuke avond, maar ik had echt geen zin om ook nog uit te gaan aangezien ik de hele dag kapot was.

Zaterdag moest ik echter alweer vroeg op (nou ja, voeg, 9 uur. Maar dat is vroeg in het weekend!) Ik zou met Vera naar een plaatsje buiten Madrid gaan. Eenmaal op het station aan te zijn gekomen bleek het nog een hele klus te zijn om een trein kaartje te bemachtigen. Een vriendelijke Engelse dame heeft ons geholpen om van het metro station naar het trein station te komen. Daar hebben we eerst een eeuwigheid in de verkeerde rij gestaan. Toen we eindelijk aan de beurt waren bij het goede loket kregen we te horen: "Nee dames dat moet op een andere dag, vandaag zit de trein vol." Oh. Oke. Wat nu? Toen zijn we maar naar een ander plaatsje buiten Madrid gegaan. Het was ongeveer drie kwartier met de trein naar El Escorial, het plaatsje waar we heen zijn geweest. Gelukkig was het lekker weer en het zonnetje scheen, dus het was absoluut geen straf om lekker in het zonnetje in de trein te zitten. Eenmaal in het plaatsje aangekomen bleek er een leuke markt te zijn met allemaal kraampjes, spelletjes en een hoop muziek. Ook zijn we naar het paleis geweest wat bij het dorpje ligt. Erg mooi om te zien! Maar we hebben erg veel gelopen en we waren dan ook blij toen we weer in de trein naar huis zaten. 's Avonds had ik de verjaardag van Allison, een meisje dat hier ook zit. Het was kei gezellig! Maar ook gister avond zijn we weer niet met de rest mee op stap geweest. Ik moet wel echt op mijn geld gaan letten en had een vermoeiende dag achter de rug dus ik ben lekker in mijn bedje gaan liggen!

Vandaag ben ik op tijd weer opgestaan, want ik ging vanmorgen met mijn ouders skype-ontbijten! Bij ons thuis is het op zindag morgen altijd heel gezellig en ik mis dat wel, dus hebben mijn ouders me er vanochtend gezellig bij gezet. Vanmiddag ben ik met Vera en Dieuwertje gaan schaatsen, weer eens heel iets anders! Het was heel gezellig maar héél koud. En ik kreeg er zere voeten van! Maar dat hoort er allemaal bij. Daarna zijn we de churro's met chocolade maar eens gaan proberen. Die zijn heel bekend hier in Madrid, dus dat moesten we ook echt een keer gedaan hebben. Het zijn een soort langwerpige oliebollen die je in de chocolade dipt, erg lekker! Vanavond gaan we nog even naar de kerst markt op Plaza Mayor, want de lichtjes zijn eindelijk aan in Madrid! En dat willen we natuurlijk even van dichtbij gaan bekijken.

¡Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Hi, ik ben Annemieke en ik ben 18 jaar oud. Ik zit in het 2e jaar van mijn opleiding Fashion Management & Design, en ga hier voor 6 maanden op stage naar Madrid. Ik ga stage lopen bij Agatha Ruiz de la Prada, een groot modehuis in Spanje. Deze reis maak ik met Dieuwertje Bruijstens, een vriendin en klasgenoot.

Actief sinds 07 Sept. 2012
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 10140

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Mijn stage in Madrid

Landen bezocht: