druk druk druk - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu druk druk druk - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu

druk druk druk

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

11 September 2012 | Spanje, Madrid

Het weekend is weer achter de rug, en het was super gezellig! Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen, wat hard nodig was want we waren behoorlijk moe na al die eerste indrukken. We hebben een beetje geshopt en de buurt verkend, en 's avonds zijn we wat gaan drinken in Calle de la Reina, ook wel bekend als de cocktailstraat! We hebben ontzettend veel gelachen en het was een super avond. Ook zondag hebben we lekker uitgeslapen, want het was natuurlijk niet al te vroeg na zaterdagavond. We besloten alvast op te zoeken waar onze Spaanse school zit, zodat we er de volgende ochtend zo naar toe konden lopen. 's Avonds hebben we zelf gekookt. We hadden besloten om zelf aardappelen te schillen en ze te koken, een kippetje te eten en er wat groenten bij te doen. Het bereiden van de aardappelen bleek echter nog wat ingewikkelder dan we in eerste instantie hadden gehoopt. We hadden veel te veel over dus we vonden het wel een goed idee om het in de koelkast te bewaren zodat we ze de volgende dag op konden bakken. Maar helaas, het zag er niet echt eetbaar meer uit...
Maandag ochtend begon onze eerste dag op de Spaanse school (Inhispania). Het begon al fantastisch, want net voordat we weg gingen kwam ik er achter dat we helemaal niet op de locatie zouden zitten waar we de dag ervoor waren gaan kijken. Gelukkig vonden we al snel uit dat de locatie waar we wel heen moesten bijna net zo dichtbij is als de andere. Vervolgens wilden we het laatste deel van het geld voor de school gaan pinnen, maar Dieuw was haar pinpas in ons appartement vergeten en de dichtstbijzijnde pinautomaat deed het niet. Ja hoor, hadden wij weer! Na een hoop gehaast kwamen we uiteindelijk toch nog ruim op tijd aan bij de Spaanse school. We waren zelfs de eersten uit onze klas! Geluk bij een ongeluk zou je kunnen zeggen. De Spaanse school is uitstekend bevallen. We hebben een leuke klas met mensen die gelukkig allemaal Engels spreken, want dat doet bijna niemand in Madrid. Zelfs onze Spaanse lerares spreekt maar een aantal woorden Engels, wat het leren wel moeilijker maakt. Al denk ik wel dat het zo een stuk sneller zal gaan. Na onze eerste les liepen we met alle mensen die die dag voor het eerst waren begonnen naar het andere gebouw. Wij wisten uiteraard al láng waar dat was! Op de andere locatie kregen we een presentatie te zien over de school en over Madrid zelf. Daarna kregen we een half uurtje de tijd om elkaar wat beter te leren kennen. In dit half uur leerden we Vera kennen, een meisje dat ook in Madrid verbleef onder begeleiding van Anne. Die avond zijn we dan ook met zn 3en gezellig wat gaan drinken! Het was leuk om eindelijk weer een Nederlander te spreken. Natuurlijk hebben Dieuw en ik elkaar, maar toch was het fijn om nieuwe contacten te leggen. Na dat half uur kwam er ineens een man naar ons toe, die op zoek was naar ons. Hij bleek onze tweede leraar te zijn; ElSalvador of Salvador of nouja, iets wat daar op lijkt. We hebben iedere dag eerst les in het ene gebouw van 10 tot 1, en vervolgens les in het andere gebouw bij hem van 2 tot 3. Het is fijn om bij hem nog een extra uurtje Spaans te krijgen, want hij spreekt wel Engels en bij hem pakken we het op de een of andere manier veel sneller op. Gelukkig maar!
En toen was het al weer dinsdag. Toch? Of is het nou maandag? Die vraag heb ik mezelf vandaag wel 5 keer gesteld... De Spaanse les ging goed vandaag, ik heb echt het idee dat ik al heel wat heb geleerd de afgelopen twee dagen. Morgen zijn we van plan om samen met Vera in het park te gaan picknicken, en aangezien het park fantastisch is en we het met zn 3en heel goed kunnen vinden heb ik er zin in! Maar nu ga ik lekker slapen, het is al weer 23:40 en ik ben kapot! Ik zal snel weer schrijven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Hi, ik ben Annemieke en ik ben 18 jaar oud. Ik zit in het 2e jaar van mijn opleiding Fashion Management & Design, en ga hier voor 6 maanden op stage naar Madrid. Ik ga stage lopen bij Agatha Ruiz de la Prada, een groot modehuis in Spanje. Deze reis maak ik met Dieuwertje Bruijstens, een vriendin en klasgenoot.

Actief sinds 07 Sept. 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 10133

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Mijn stage in Madrid

Landen bezocht: