De stad van de zere voeten - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu De stad van de zere voeten - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu

De stad van de zere voeten

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

16 September 2012 | Spanje, Madrid

Ik heb mn ouders beloofd wat vaker iets op waarbenjij.nu te schrijven, dus vooruit dan maar...
Woensdag: Woensdag was een rustig dagje. Het begon alleen een beetje apart. Toen ik 's ochtends lekker rustig mn boterhammetjes stond te smeren liep er ineens een oude vrouw de woonkamer/keuken/badkamer in.. Ik schrok me dood! Vervolgens begon ze allemaal in het Spaans tegen me te praten, pakte ze een bord en een glas water en ging ze rustig op de bank haar boterhammetje en appeltje op zitten peuzelen. Wat krijgen we nou!? Op dat moment liep Dieuwer binnen, gelukkig maar, want ik was even helemaal van het padje af. We vroegen of ze bij ons kwam wonen, maar wat bleek nou; het was de schoonmaakster. Weer een raadsel de wereld uit! Vervolgens hadden we natuurlijk Spaanse les tot half 4. Ik krijg echt het idee dat het al een stuk beter gaat! Als onze lerares nu iets uit probeert te leggen versta je niet alleen een paar woorden maar vaak al de hele zin. Het is nog wel een vak apart om ook daadwerkelijk iets zinnigs terug te zeggen, maar dat komt nog wel. Uit school waren we weer naar het park gegaan, maar deze keer iets verder dan die 50 meter. En wat we zagen was echt prachtig! Samen met Vera gingen we gezellig picknicken in het park, en gezellig was het zeker.

Donderdag: Donderdag was een rustige dag. We zijn naar school geweest en hebben het allemaal een beetje rustig aan gedaan. Want 's avonds gingen we naar een enorm feest in discotheek Joy. We gingen met Vera, Olaf (iemand met wie we op school zitten), Tijs (een Nederlandse huisgenoot van Olaf, en hij wordt ook begeleid door Anne van de Laak) en nog twee mensen die bij Olaf en Tijs wonen. het zag er echt super mooi uit. Het leek wel een groot theater met allemaal balkonnen en verschillende verdiepingen! Voordat we naar The Epic Party gingen, zijn we eerst bij Olaf en Tijs thuis wat gaan drinken. We hebben erg gelachen, maar toen het ineens al 1 uur was moesten we op schieten, want we hadden gratis entree tot half 2. We waren gelukkig echt net op tijd! Olaf was de laatste van onze groep die binnen kwam, en na hem werd het poortje van de gratis entree gesloten. Maar, we waren binnen, dus het feest kon beginnen! Na een top avond zijn we rond een uur of 3 naar huis gegaan, en om half 4 ging het licht uit. Dit deed de volgende morgen toch wel een beetje zeer, aangezien we gewoon weer om 10 uur in de les moesten zitten!

Vrijdag: Vrijdag hebben we dan ook niet veel gedaan. We zijn naar school geweest, hebben boodschappen gedaan en dat was het dan ook wel. Lekker op tijd naar bed, want we waren helemaal afgebrand!

Zaterdag: Zaterdag zijn we tot in de eeuwigheid in bed blijven liggen, ik denk dat het wel 1 uur, half 2 was voordat we uit bed kwamen. Toen we 's middags even boodschappen wilden gaan doen was het ineens giga druk op straat. Normaal doen we er 5 minuten over om bij de supermarkt te komen, maar ik denk dat we er nu wel 10 minuten over hebben gedaan. (dat kwam misschien ook omdat we er halverwege achter kwamen dat we helemaal geen geld bij ons hadden...) Het leek wel een feestdag ofzo! Iedereen had allemaal gekleurde shirts aan, en stond op straat te lachen en bier te drinken. Toen we eenmaal thuis waren gekomen waren we toch wel benieuwd naar wat iedereen daar nou eigenlijk deed. Er bleek een grote demonstratie gaande te zijn, en iedere sector/beroep had zijn eigen kleur shirt. Men protesteerde tegen de bezuinigingen, wat ze hier schijnbaar nogal vaak doen. Het zal wel nodig zijn..? 's Avonds hadden we niet veel zin om uit te gaan, dus Vera kwam langs en we hebben gezellig The Hunger Games gekeken. (want zonder die film ga ik natuurlijk niet op reis!) Het was erg gezellig, en we besloten de volgende dag weer naar het park te gaan met zn drietjes.

Zondag: We zijn vandaag dan ook naar het park geweest. Dieuwertje had ontdekt dat je er ook met een bootje over het meer kon varen, dus dat gingen we eens uitzoeken! het was 1,50 de man voor een kwartiertje; goed te doen dus. Het was leuk om het park eens vanaf het water te zien, en het weer was super (38 graden) dus we hebben ons prima vermaakt. Daarna besloten we nog wat verder het park in te lopen, en het was echt prachtig. We hebben mooie standbeelden gezien en op een gegeven moment kwamen we uit bij een enorm gebouw, dat er ook echt indrukwekkend mooi uit zag. Toch was ik wel blij toen we weer naar huis gingen, want ik moest vreselijk nodig plassen (ja ja, interessant dit) en onze voeten deden zeer! Onze voetjes hebben het zwaar te verduren hier, we hebben aan het eind van iedere dag zere voeten. Papa noemt het dan ook 'De stad van de zere voeten'. 's Avonds heb ik nog even met mn ouders geskyped, alleen was ik om een of andere reden niet goed te verstaan, dus ik denk dat we aankomende week nog maar even moeten skypen en het gesprek herhalen want dit schoot niet echt op. Maar toch was het fijn ze weer even gezien en gesproken te hebben! Het viel me vandaag trouwens wel op dat er hier echt de meest vreemde figuren rondlopen... We hebben al de meest mislukte travestiet OOIT gezien, maar bijvoorbeeld ook een vrouw met 3 borsten, een monster, en een hoop mensen die een beetje in hun jeugd zijn blijven hangen... Maar ach, het is wel leuk, mensen kijken gaat nooit vervelen! Ik zal er nog een aantal foto's opzetten van de afgelopen dagen zodat iedereen mee kan genieten van deze prachtige stad. Hasta Luego & slaap lekker!

  • 17 September 2012 - 09:41

    Lieuwkje:

    hoi,


    klinkt nog steeds allemaal goed.
    lekker weertje zeg!!
    succes met de spaanse les.

    groetjes,


    lieuwkje

  • 18 September 2012 - 16:43

    Annemieke Roozeboom:

    Hé Lieuw, ja hoor alles gaat hier zo z'n gangetje! Het weer is inderdaad fantastisch! Bedankt, dat komt helemaal goed. Bij jullie ook alles goed? Ik spreek jullie snel!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Hi, ik ben Annemieke en ik ben 18 jaar oud. Ik zit in het 2e jaar van mijn opleiding Fashion Management & Design, en ga hier voor 6 maanden op stage naar Madrid. Ik ga stage lopen bij Agatha Ruiz de la Prada, een groot modehuis in Spanje. Deze reis maak ik met Dieuwertje Bruijstens, een vriendin en klasgenoot.

Actief sinds 07 Sept. 2012
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 10161

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Mijn stage in Madrid

Landen bezocht: