De stad van de nóg zeerdere voeten - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu De stad van de nóg zeerdere voeten - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu

De stad van de nóg zeerdere voeten

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

18 September 2012 | Spanje, Madrid

Vanochtend begonnen we natuurlijk weer met de Spaanse cursus. We moesten dit keer naar een veel groter lokaal, waar later bleek dat er een aantal mensen bij waren gekomen in onze klas. Het ging echt goed vandaag, want zelfs het tweede deel van de cursus ging vanzelf. We hadden voor het tweede deel een nieuwe lerares, Gema. Ze is echt heel aardig en lacht continu, en gelukkig legt ze alles ook best duidelijk uit. Ik was echt bang dat we een leraar zouden krijgen die veel te snel ging, maar het ging gelukkig goed. We beginnen al echt een aardig woordje Spaans te spreken!
Dieuw en ik hadden afgesproken om 's middags na de cursus even snel een boodschap te doen en daarna naar Agatha Ruiz de la Prada te lopen. Zo gezegd, zo gedaan. We keken op google maps en het leek echt best dichtbij. Dus wij, zonder geld of drinken, alleen met camera en telefoon op pad. Helaas deden we er toch iets langer over dan geplanned.. We konden het steeds maar niet vinden, tot we uiteindelijk bij de winkel van Agatha uitkwamen. We keken er werkelijk onze ogen uit, alles zag er zo gaaf uit! Na een kwartiertje in de winkel te hebben rondgekeken besloten we te vragen waar het atelier zich bevond. Dit was een goede zet, want de man die ons hielp belde meteen naar het atelier dat we er aan kwamen, en legde ons precies uit hoe we moesten lopen. (in het Spaans weliswaar, maar ach, het was te volgen.) Na even gezocht te hebben waen we er dan eindelijk. Het atelier bevond zich op de vierde en bovenste verdieping van het gebouw. En jahoor, zul je net zien, hebben we net 3 uur rondgelopen, doet de lift het niet... Dus wij kwamen daar helemaal bezweet boven, met het plan nog even uit te rusten voordat we aan zouden kloppen, want dat zou ook zo raar staan. Helaas kwam er net iemand naar buiten toen Dieuw een foto wilde maken van de deur. Nu móésten we wel naar binnen! Wat ik toen zag overtrof echt al mijn verwachtingen. Het zag er zó leuk uit! Alles was felgekleurd en overal hingen dingen van Agatha, dingen voor op de catwalk, echt van alles. De jongen van de communicatie gaf ons een korte rondleiding door het atelier, en het was echt fantastisch om te zien. We hebben een hoop mensen ontmoet en iedereen is zó aardig! Een aantal mensen gaven ons meteen 2 kussen, en een hoop mensen stelden zich al aan ons voor. Gelukkig kwamen we er achter dat er toch wel een woordje Engels werd gesproken. Ook hebben we onze toekomstige werkplek al gezien. Het zag er erg kleurrijk uit en overal hing kleding en andere stoffen voor op de catwalk. We keken werkelijk onze ogen uit! De foto's hiervan zet ik er morgen op, die staan nog bij Dieuwertje op haar laptop. Toen we er weer weggingen hebben we meteen afgesproken hoe laat we er aanstaande maandag moeten zijn en ik vond het erg leuk dat ze zeiden: The only thing you need to bring with you is your smile and your brains! Dat komt dus helemaal goed!
Vanavond zijn we tapas gaan eten met onze Spaanse school. Het was super gezellig en we hebben heerlijk gegeten! Wat is Spaans eten toch lekker. Maar ja, dat vind ik ook van Italiaans eten, en Frans eten, en nou ja, zo kan ik nog wel even door gaan. Een groot deel van de groep ging erna nog uit, maar wij besloten naar huis te gaan om lekker te gaan slapen na zo'n vermoeiende dag. En dat ga ik dan nu ook maar lekker doen! Hasta Mañana!

  • 18 September 2012 - 08:39

    Mams:

    Leuk verslag lieverd! Goed, dat jullie nu al zijn gaan kennismaken.
    Klinkt alsof het wel goed gaat komen toch!? Ik wordt wel heel nieuwsgierig, als ik je verslagen lees, kan niet wachten tot we er zijn en ook tapas gaan eten met jou.
    Dos besos XX Mama

  • 18 September 2012 - 13:48

    Annemieke Roozeboom:

    Jaaa dat gaat helemaal goed komen! Ja ik heb er ook heel veel zin in om jullie de stad te laten zien en de leuke plekken waar we altijd heen gaan! X liefs!

  • 18 September 2012 - 22:18

    Mama:

    Foto's van jou en de werkplek bij Agatha vind ik leuk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Hi, ik ben Annemieke en ik ben 18 jaar oud. Ik zit in het 2e jaar van mijn opleiding Fashion Management & Design, en ga hier voor 6 maanden op stage naar Madrid. Ik ga stage lopen bij Agatha Ruiz de la Prada, een groot modehuis in Spanje. Deze reis maak ik met Dieuwertje Bruijstens, een vriendin en klasgenoot.

Actief sinds 07 Sept. 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 10149

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Mijn stage in Madrid

Landen bezocht: