Tijera, Aguja, Abuelo etc... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu Tijera, Aguja, Abuelo etc... - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu

Tijera, Aguja, Abuelo etc...

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

09 Oktober 2012 | Spanje, Madrid

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven, dus het wordt de hoogte tijd dat ik mijn blog weer eens upload! We kunnen tegenwoordig 's morgens genieten van een boterham met hagelslag, en lekker snoepen van pepernoten! Thanks to het thuisfront! De stage bij Agatha verloopt prima. Ik krijg al steeds concretere opdrachten waar ik ook echt mee aan de slag kan en ik begin iedereen steeds beter te leren kennen. Ik heb het er erg naar mn zin! Het is wel even wennen hoor, zo'n top-bedrijf. Niemand heeft eigenlijk echt tijd voor je en iedereen doet zijn eigen ding. Toch heb ik wel het idee dat het gewaardeerd wordt dat we er zijn (natuurlijk ook omdat ze ons niets hoeven te betalen..). Sinds vorige week hebben we er een nieuwe stagaire bij, Magdalena uit Argentinië. Ik vind haar erg aardig, en kan het goed met haar vinden. Ze is echter wel 28, dus 10 jaar ouder dan ik. Maar ze spreekt redelijk Engels en we begrijpen elkaar, en aangezien zij ook nieuw is zitten we een beetje in het zelfde schuitje. Agatha is een druk bedrijf, dat blijkt maar weer. Ze zijn er met honderd duizend dingen tegelijkertijd bezig. Zo mag ik soms voor het theater iets maken, een andere keer weer iets voor in de winkel en volgende week is er een expositie over 20 jaar Agatha waar wij en onze ouders naar toe mogen. Hier gaan we donderdag een hoop voor doen, en daar heb ik echt zin in! Het is geloof ik in een enorme El Corte Inglès, een groot winkelcentrum. Het is leuk dat ik op m'n stage m'n Spaans ook kan oefenen. Zo weet ik bijvoorbeeld al dat een schaar een tijera is, en een naald een aguja. Het uitspreken moet ik nog wel een beetje oefenen, maar dat zal wel goed komen denk ik zo.

Ook is Anne vandaag nog even langs geweest op m'n stage. Het was goed haar weer te zien, en leuk haar weer even te spreken. Het was erg nuttig dat ze kwam, want we hadden een aantal vragen waar we niet echt iets mee konden en die heeft zij goed voor ons opgelost. Zo krijgen we bijvoorbeeld volgende week een dag vrij als onze ouders er zijn, (mam/pap: dat is volgende week woensdag) maar zo weten we nu ook wat we moeten doen bij ziekte, en hebben we te horen gekregen wat we met onze stage opdrachten moeten gaan doen. Aangezien wij niet echt een vaste stage begeleider hebben moeten we het meeste zelf doen, zo ook het schrijven van een actie plan. Maar daar heb ik het volste vertrouwen in!

We hebben vandaag super leuk afgesloten. We zijn namelijk met bijna iedereen van Madrid Students gaan fietsen door Madrid! Het was een Bike Tour die Anne georganiseerd had, en het was echt gaaf. Nadat ik eindelijk mijn fiets klein genoeg had gekregen (want ik ben niet zo groot...) konden we gaan, en we hebben echt een hoop mooie dingen gezien. Zo zijn we naar groot dakterras geweest, we hebben een oude bibliotheek gezien, we zijn naar een van de oudste fabrieken van Madrid geweest (waar we helaas niet in konden want die was dicht...) maar we zijn ook in een heel leuk overdekt winkelcentrum geweest waar je een supermarkt hebt, maar ook een gewone markt met allerlei verse producten, op een andere etage was weer een tapas gedeelte en in het restaurant (en dakterras) kon je het vlees en de vis die je op de markt had gekocht klaar laten maken voor je. Dat zag er erg leuk uit!

Morgen (woensdag) hebben we weer een toets voor Spaans. Iedereen loopt er allemaal voor te stressen, maar ik heb er wel vertrouwen in. Ik heb het idee dat ik een beetje voor loop op de rest van de klas, wat soms wel fijn is omdat ik het al snap, maar op een gegeven moment heb ik het ook wel gehoord.. Ik weet nu wel dat 'madre' moeder is en 'abuelo' opa. Er is een groot verschil in onze klas met het niveau, en daar baal ik vaak wel van.. Ik heb al die tijd dat ik 's avonds Spaans heb denk ik pas een of twee keer iets nieuws geleerd, terwijl we nu al bijna drie weken 's avonds Spaans hebben... Maar ja, ik hoop dat de rest het snel oppakt en anders moet ik maar kijken of ik aan iets anders kan werken in die les waar ik wel iets aan heb. Natuurlijk is herhalen goed, mar nu weet ik het wel...

Ik kijk uit naar aanstaande donderdag. Dan gaan we natuurlijk met onze stage dingen klaar maken voor het event van dinsdag, maar ook is er 's avonds een groot feest in club Joy. Het is de bedoeling dat iedereen verkleed gaat als dier, en aangezien ik carnaval helaas moet missen dit jaar hebben we besloten daar heen te gaan. Ook kijk ik uit naar zaterdag, dan komen pap, mam, wouter en de ouders van Dieuw naar Madrid. Spannend!!

Ik zie dat het inmiddels al weer 23:40 is, en ik ben kapot. Het was al weer even geleden dat ik zo veel had gefietst! Dus hup, lekker naar bed en morgen knallen voor Spaans.

¡Hasta Luego!

  • 10 Oktober 2012 - 13:00

    Mam:

    Hoi Schat! Nou heb ik helemaal veel zin om te komen! Leuk die fietstocht, wil ik ook! ;) en SUPER dat jullie woensdag vrij zijn. gaan we een mooie dag van maken! Succes met de toets vanavond. Als het nou te makkelijk blijft, kun je vragen om een niveau hoger/ licht gevorderden? En als wat voor dier ga je? muis? kat? kip? In ieder geval veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Hi, ik ben Annemieke en ik ben 18 jaar oud. Ik zit in het 2e jaar van mijn opleiding Fashion Management & Design, en ga hier voor 6 maanden op stage naar Madrid. Ik ga stage lopen bij Agatha Ruiz de la Prada, een groot modehuis in Spanje. Deze reis maak ik met Dieuwertje Bruijstens, een vriendin en klasgenoot.

Actief sinds 07 Sept. 2012
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 10135

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Mijn stage in Madrid

Landen bezocht: