Mi madre, mi padre y mi hermano - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu Mi madre, mi padre y mi hermano - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu

Mi madre, mi padre y mi hermano

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

18 Oktober 2012 | Spanje, Madrid

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zo ver. Onze ouders en Wouter kwamen naar Madrid! Ik had iedereen super erg gemist en ik kon niet wachten om ze weer te zien en te knuffelen! Toen ze waren geland zijn we ze op gaan halen op het vliegveld. Wat was het fijn om ze weer te zien! We zijn vervolgens met de metro terug gegaan naar de Grand Vía waarna Dieuw met haar ouders mee ging naar hun hostel en ik met mijn gezinnetje naar hun appartement ging. Het zag er super mooi uit, en ze hadden een enorme tv waar ik stiekem toch wel een beetje jaloers op was... 's Avonds zijn we lekker met z'n zevenen gaan eten bij het tapas restaurant naast onze Spaanse school. We hadden er best wel wat van verwacht maar het eten viel een beetje tegen. Wouter kreeg overigens alles in een miniatuur-versie, wat we de rest van de week maar hebben voortgezet.

Zondag zijn we naar het Parque Del Buen Retiro geweest met het gezinnetje. Ik was hier al een aantal keer geweest en wist dus een paar mooie dingen aan te wijzen, maar mama had haar boekje van Madrid bij haar en zo hebben we uiteindelijk bijna het hele park gezien! Later op de dag zijn we naar Plaza Mayor gelopen, een mooi plein hier in Madrid. Ook heb ik iedereen het 'Museo de Jamon' laten zien, wat in feite niet veel meer voorstelt dan een keten die een aantal barretjes hebben verspreid over madrid, waar ze broodjes ham en andere broodjes verkopen. 's Avonds regende het plots ontzettend hard. We hadden al eerder besloten om in de buurt van Plaza Mayor iets te gaan eten, en we zijn dan ook vrijwel het eerste tentje dat we tegen kwamen in gerend. Pap en mam hadden paëlla, Wouter en ik hadden 'vlees' met zogenaamde frietjes. Beetje een tegenvaller; alweer, want mijn friet was aan de kouwe kant en was mega klef, en ik denk dat ik nog nooit zulk droog vlees ophad als toen. Het sausje wat erbij zat was echter wel lekker; Gorgonzola saus: mmmmmm.

Maandag hadden Dieuw en ik weer gewoon stage, dus na een lange vermoeiende stage dag waren we blij onze ouders weer te zien. We zijn die avond lekker makkelijk bij de MacDonalds gaan eten, want we hadden die avond ook nog Spaanse les. Het eten bij de MacDonalds was dan wel goedkoop, maar het was het lekkerste wat ik to dan toe op had! Na de Spaanse les zijn we nog ergens iets gaan drinken, en daarna lekker gaan slapen want we waren kapot!

Dinsdag was een speciale dag bij Agatha Ruiz de la Prada. Die dag werd er gevierd dat Agatha 20 jaar bestond! We moesten gewoon om 9 uur (wat in Spanje wordt aangezien als half 10..) op onze stage zijn, maar om 12 uur 's middags zijn we naar de enorme El Corte Inlgès gegaan voor een toespraak en een borrel van Agatha herself. We gingen er eigenlijk alleen heen omdat ze bang waren dat er niet genoeg mensen zouden komen opdagen, maar dat viel uiteindelijk nog reuze mee. Mesa, onze stagebegeleider had ons nog op het hart gedrukt KLEURRIJKE KLEDING aan te trekken. DUS GEEN ZWART. Nou, dat hebben we dan ook maar gedaan, en ik moet zeggen dat iedereen er erg feestelijk uit zag. Rond een uur of 1, half 2 gingen we terug naar stage waar we tot 5 uur zijn gebleven, en daarna zijn we terug naar huis gegaan. We troffen onze ouders op een terrasje in onze straat. Wat bleek nou, het tentje waar ze zaten was spot-goedkoop en alles was er super lekker. Daar gaan we dus vaker heen! We zijn snel naar de All-U-Can-Eat gegaan om te eten, want om 7 uur 's avonds werden we verwacht in de grote El Corte Inglès voor het feest van Agatha 20 jaar! Dieuw en ik vonden het heel leuk en interessant, onze ouders vonden het echter wat minder interessant en zijn na een tijdje maar ergens wat gaan drinken. (Wat heel begrijpelijk is, want ze kennen en verstaan toch niemand...) Na een paar uur gefeest te hebben zijn we weer terug gegaan naar huis, ik was steen kapot en was blij toen ik eindelijk in m'n bedje lag!

Woensdag was ik een dagje vrij van mijn stage om met m'n ouders wat leuks te gaan doen. Mama en ik hebben eerst lekker geshopt, wat ik heel erg had gemist. Daarna zijn we met z'n vieren gaan lunchen in de overdekte markt van San Ánton. Ik heb nog nooit zulke lekkere pasta op, het waren hele dunne sliertjes met een sausje van gorgonzola en champagne. WAUW. Dat was lekker! Maar toen moest het toetje nog komen... Aardbeien met een bolletje ijs en een sausje van port en witte chocolade. Ik kreeg er gewoon kippenvel van, zo lekker was het! Mama had een soort cheese-cake met een bolletje vruchten ijs, ook errrrrug lekker! Helaas had ik om 7 uur weer gewoon Spaans, en man wat was die leraar chagrijnig zeg! Hij wist niet half hoe snel hij weg moest zijn... Na school zijn we met z'n alle nog even wat gaan drinken, als afscheid.

En vandaag, donderdag, zijn ze weer naar huis... Ik mis ze nu al, het liefst zou ik pap, mam, Wouter en Dinky gewoon hier hebben, hier in Madrid. Maar ja, de gedachte dat Fenna over een maand hier is vrolijkt me wel op!

Bedankt voor een leuke week pap, mam, Wouter & Dieuw's ouders! ¡Hasta pronto!

  • 19 Oktober 2012 - 19:09

    Lieuwkje:

    hoi Annemieke,

    het was gezellig zo te lezen de afgelopen week.
    je moet is aan je vader vragen hoe hij en berry dat vroeger in spanje deden met hun slappe friet.... ze hadden daar iets op gevonden!!!
    dinky heeft de afgelopen dagen veel gekroeld met mij als ik kwam om eten te geven, maar hij wilde ook wel heel graag naar buiten.
    morgen gaan wij nog een keertje naar groningen om de puppies te bewonderen en als het goed is horen we dan welke we krijgen.
    als je rond kerst thuis bent moet je maar even langskomen om het moppie te bewonderen.
    nou succes weer met de stage en de spaanse les.
    ik blijf je volgen met de leuke verhalen.
    als de nieuwe pup er is zal ik een foto van haar sturen.

    doei,


    lieuwkje

  • 19 Oktober 2012 - 19:09

    Lieuwkje:

    hoi Annemieke,

    het was gezellig zo te lezen de afgelopen week.
    je moet is aan je vader vragen hoe hij en berry dat vroeger in spanje deden met hun slappe friet.... ze hadden daar iets op gevonden!!!
    dinky heeft de afgelopen dagen veel gekroeld met mij als ik kwam om eten te geven, maar hij wilde ook wel heel graag naar buiten.
    morgen gaan wij nog een keertje naar groningen om de puppies te bewonderen en als het goed is horen we dan welke we krijgen.
    als je rond kerst thuis bent moet je maar even langskomen om het moppie te bewonderen.
    nou succes weer met de stage en de spaanse les.
    ik blijf je volgen met de leuke verhalen.
    als de nieuwe pup er is zal ik een foto van haar sturen.

    doei,


    lieuwkje

  • 19 Oktober 2012 - 19:29

    Annemieke Roozeboom:

    Hi Lieuw!
    Dat was het zeker! Hm, dat verhaal ken ik niet, ik heb wel eens iets gehoord over een broodmes ofzo iets, ik weet het al niet eens meer... Maar nu ben ik wel benieuwd, dat ga ik eens even vragen!
    Dat is mooi, hij had nog heel wat te kroelen in te halen haha.
    Als ik er ben met kerst kom ik zeker langs, dat wondertje wil ik wel even zien!
    Ik kijk uit naar de foto, en bedankt voor de goede wensen!

    Liefs,
    Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Hi, ik ben Annemieke en ik ben 18 jaar oud. Ik zit in het 2e jaar van mijn opleiding Fashion Management & Design, en ga hier voor 6 maanden op stage naar Madrid. Ik ga stage lopen bij Agatha Ruiz de la Prada, een groot modehuis in Spanje. Deze reis maak ik met Dieuwertje Bruijstens, een vriendin en klasgenoot.

Actief sinds 07 Sept. 2012
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 10138

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Mijn stage in Madrid

Landen bezocht: