De tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

02 December 2012 | Spanje, Madrid

De afgelopen twee weken zijn voorbij gevlogen. De tijd gaat hier zo snel! Op maandag baal je dat je weer een lange week moet, maar voordat je er erg in hebt is het alweer vrijdag en is het weekend! Helaas gaan de weekenden al net zo snel als de weken.

Op stage was het de afgelopen weken veel van het zelfde. De kerstbomen moeten af, en die moeten helemaal vol komen te hangen met figuurtjes. En die maak ik! Het was een beetje balen, op donderdag 22 nov kregen we te horen dat de eerste boom (waarbij we nog maar amper op de helft waren) maandag de 26e af moest zijn. Daar hadden we dus twee dagen de tijd voor.. Aan de slag dus! Op die vrijdag zijn we zelfs tot 7 uur op stage gebleven om die boom af te maken, maar het is ons uiteindelijk toch gelukt. Gelukkig vond Agatha hem ook heel mooi, anders waren we de sjaak geweest!

Die zaterdag heb ik super veel gedaan. Ik wil het maximale uit mijn weekenden halen, want als ik er zo eens over na denk zijn dat er helemaal niet zo veel meer! Ik ben eerst met Vera naar het Real Madrid stadion gegaan om kaartjes te halen voor Madrid-Ajax, en toen we daar aan kwamen bleek er een grote middeleeuwse markt te zijn, waar we uiteraard ook nog even hebben rondgelopen. 's Avonds hebben Dieuw en ik er een lekker relax avondje van gemaakt. We hebben onszelf verwend met maskertjes en een filmpje gekeken onder het genot van pepernoten! De dag erna zijn Dieuw en ik kerst inkopen gaan doen. Ik had het meeste al, maar het was toch erg leuk om te zien hoe Madrid langzaamaan in de kerst sferen komt.

De week erna heb ik vrijwel iedere dag weer aan de versiering van de kerstbomen gewerkt. Leuk feitje de eerste boom die we af hebben gemaakt in de winkel van Agatha Ruiz de la Prada in MILAAN komt te staan! Echt heel gaaf, honderden mensen gaan onze zelfgemaakte kerstboom dus zien!

Het afgelopen weekend heb ik ook weer mega veel gedaan. Gisteren hebben we lekker rustig aan gedaan, en zijn we 's avonds naar de kerst markt op Plaza Mayor geweest. Het was op zich leuk om geweest te zijn, een beetje jammer was alleen dat de kerstverlichting nog nergens aan was. Dat had het allemaal nog net even wat leuker gemaakt. 's Avonds ben ik met Vera bij 't Cafeeke gaan eten, waar we tot mijn verbazing ineens heel veel mensen van Madrid Students tegen kwamen. Wat bleek, Ajax - PSV werd er uitgezonden.. Vandaar!
En vandaag zijn we redelijk op tijd opgestaan, om naar een park te gaan waar we nog niet waren geweest. Vera gaat over een paar weken al weer terug naar Nederland en er is nog zoveel wat we niet gezien hebben dat we hebben besloten om ieder weekend zo veel mogelijk te gaan bekijken. We zijn eerst naar Plaza de España geweest. Dat is een klein park met een fontein en een mega beeld er in. Daar had ik me persoonlijk iets meer van voorgesteld, maar allé. Vervolgens zijn we naar de paleis tuinen gelopen die daar in de buurt waren. Hier hebben we vervolgens vrijwel de rest van de middag lekker in het zonnetje gezeten. Het was super gezellig en we hebben een hoop gekke foto's gemaakt. Plus, we zijn lekker buiten geweest. Het was een leuke dag!

Jullie horen snel weer van me, want er staat een hele leuke week voor de deur! Maar daar vertel ik de volgende keer meer over...

  • 03 December 2012 - 20:24

    Celine:

    Beste Annemieke,

    Wat grappig dat ik jouw blog tegen kom via google. Ik ga namelijk in februari beginnen met een stage bij Agatha Ruiz de la Prada. Ik ben zeer benieuwd hoe je het vind en vraag mij af hoe jij aan een woning bent gekomen in Madrid? Heb je nog tips voor mij?

    Ik hoop van je te horen,

    Celine

  • 04 December 2012 - 09:45

    Annemieke Roozeboom:

    Hi Celine,

    Wat leuk dat je hier ook stage komt lopen! Ga je ook naar het atelier?
    Zelf ben ik hier tot 28 februari, dus misschien dat ik je dan nog zie!
    Misschien is het makkelijker als je me je email adres geeft, dan kunnen we makkelijker contact houden. Dan kan ik je ook meer vertellen over hoe ik aan mijn kamer kom en wat leuke en handige tips over Madrid!

    Groetjes,

    Annemieke

  • 04 December 2012 - 09:54

    Celine:

    Mijn email is celientje32@hotmail.com! Ja ik ga ook stage lopen in t atelier en begin 18 februari! Leuk als je me mailt! Ik hoor van je! Celine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Hi, ik ben Annemieke en ik ben 18 jaar oud. Ik zit in het 2e jaar van mijn opleiding Fashion Management & Design, en ga hier voor 6 maanden op stage naar Madrid. Ik ga stage lopen bij Agatha Ruiz de la Prada, een groot modehuis in Spanje. Deze reis maak ik met Dieuwertje Bruijstens, een vriendin en klasgenoot.

Actief sinds 07 Sept. 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 10141

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Mijn stage in Madrid

Landen bezocht: