First day @ Agatha Ruiz de la Prada - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu First day @ Agatha Ruiz de la Prada - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu

First day @ Agatha Ruiz de la Prada

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

24 September 2012 | Spanje, Madrid

Om even mee te beginnen: Gefeliciteerd lieve paps, ik mis je en ik zie je snel! Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad! x

Vandaag was onze eerste stage dag bij Agatha Ruiz de la Prada. We moesten vanmorgen nogal haasten op de weg er naar toe, want het duurde allemaal wat langer en het zat allemaal een beetje tegen. Ik had ruzie met mijn rolluik wat een kwartier duurde, de metro aan onze kant van de straat afgesloten, kaartje kopen ging weer fantastisch, haasten haasten haasten dus. Uiteindelijk kwamen we om 9 uur precies binnen stappen. Wat bleek nou, we waren een van de eersten. Mooi! De stage begon een beetje vreemd. Er liepen steeds meer mensen binnen maar niemand die zich voorstelde als Messa, onze stagebegeleider. Wat bleek nou, Messa komt volgende week maandag pas. Fantastisch. De eerste anderhalf uur hebben we in boeken van Agatha zitten bladeren om een beetje inspiratie op te doen en beter te begrijpen wat voor vreemde creaties het merk allemaal heeft gemaakt door de jaren heen. Vervolgens hebben we van half 11 tot 5 uur een beetje zitten knutselen. We moesten van allerlei verschillende stofjes en materialen kleding ontwerpen en die opplakken op een vel papier. Het resultaat was dan ook verbluffend! Not. Het was over het algemeen wel een leuke dag, maar ik had me er toch wel iets anders bij voorgesteld en niet gedacht dat we 7 uur zouden gaan knippen en plakken. De mensen (a.k.a as 'collega's') zijn overigens wel allemaal heel aardig. Er loopt zelfs een klein hondje rond, super lief! Er was nogal wat onduidelijkheid over hoe laat we nou naar huis mochten. Ik had het gevraagd aan iemand en die vertelde me dat iedereen om 6 uur weg ging. 6 uur!? En we hadden nog zo gehoopt dat we om 5 uur klaar waren... Onze Spaanse les begon namelijk om 7 uur al, en als we tussendoor dan ook nog zouden moeten eten zou dat nooit lukken. Maar rond kwart voor 5 begon iedereen langzaam op te ruimen en om 5 uur konden we gelukkig gaan. Wat bleek nou, dat meisje aan wie ik het gevraagd had werkt op een andere afdeling, en gaat dus later naar huis. (al vroeg ik: At what time does everybody go home? -At six. -Does everybody leave at 6? -Yes. (met everybody bedoelde ik ook everybody, zij kennelijk niet..)) De Spaanse les viel een beetje tegen. We zitten met alleen maar Nederlanders, en een aantal van hun is nogal ongemotiveerd. Ook legde de lerares dingen uit die ik al 4x gehoord heb, dus ik hoop dat ze woensdag wat interessantere dingen uit gaan leggen, dit snap ik allemaal al lang. Al met al een drukke dag, dus tijd om lekker naar bed te gaan. Morgen is weer een nieuwe drukke dag voor de boeg! ¡Adios!

  • 25 September 2012 - 12:33

    Kees:

    Als de spaanse les te zwaar wordt, volg deze maar:

    een, twee, drie is uno, dos, tres
    een botella dat is een fles
    een kelner is een camareo
    en een hoed die noemen ze sombrero
    en de middelandse zee heet de Mediterránee
    Viva Espagña olé

    Groetjes,

    Papa.

  • 27 September 2012 - 20:03

    Annemieke Roozeboom:

    hahaha pap deze is geniaal, hoe kom je hier nou weer aan? Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Hi, ik ben Annemieke en ik ben 18 jaar oud. Ik zit in het 2e jaar van mijn opleiding Fashion Management & Design, en ga hier voor 6 maanden op stage naar Madrid. Ik ga stage lopen bij Agatha Ruiz de la Prada, een groot modehuis in Spanje. Deze reis maak ik met Dieuwertje Bruijstens, een vriendin en klasgenoot.

Actief sinds 07 Sept. 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 10157

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Mijn stage in Madrid

Landen bezocht: