kerstbomen, patronen en stoffige zolders - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu kerstbomen, patronen en stoffige zolders - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Annemieke Roozeboom - WaarBenJij.nu

kerstbomen, patronen en stoffige zolders

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

09 November 2012 | Spanje, Madrid

Helaholakindercola!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn blog heb geüpdate.
De week na mijn laatste update heb ik de hele week ziek op bed gelegen. Ik had waarschijnlijk gewoon een griepje, maar het was wel heel vervelend. Op een gegeven moment ga je je toch echt vervelen en van de hele week op bed liggen krijg je nou ook niet echt energie. Gelukkig ging het die zaterdag alweer een stuk beter. Die avond vierde Charlotte (een meisje dat hier ook zit met Madrid-students) haar verjaardag. Ik ben met Vera een paar leuke cadeautjes gaan halen en 's avonds zijn we met Dieuw naar haar verjaardag geweest. Ik kwam alleen iets later, want ik had problemen met mijn pinpas... Maar uiteindelijk is het toch nog een leuke avond geworden, en het pinpas probleem is inmiddels ook alweer opgelost.

De week erna ging erg snel. Ik heb op stage een hoop dingen gedaan, zo heb ik met Dieuwertje een 'kerstboom' gemaakt op klein formaat, maar zijn we die dinsdag ook met onze stage naar een theatervoorstelling geweest. Wij bij Agatha hadden de kleding gemaakt voor het toneelstuk dus het leek ons leuk er heen te gaan. Helaas viel het een beetje tegen, want we hebben er geen woord van begrepen... Terwijl iedereen continu in een deuk lag van het lachen zaten wij een beetje om ons heen te kijken waar iedereen nou zo hard om moest lachen. En daar hebben we dan 2 uur voor moeten reizen. Nou ja, we zijn weer een ervaring rijker! Die donderdag waren we vrij, en heb ik lekker uitgeslapen en een beetje gerelaxed. Vrijdag op stage heb ik ook Gaby en Magda geholpen met hun kerstboom die echt verschrikkelijk moeilijk in elkaar zit. Dat wordt nog wat! Die zaterdag ben ik met Vera naar de Primark geweest. Dat is een grote winkel met heeeeeel veel kleding voor heeeeel weinig geld. Super dus! De winkel lag een uurtje van ons vandaan, maar het was de moeite waard. Ik kan er voor de komende maanden weer even tegenaan!

Afgelopen week was een beetje eentonig. Ik heb veel geholpen aan de ingewikkelde kerstboom, wat op een gegeven moment wel begon te vervelen. Afgelopen woensdag heb ik echter met Magda en twee collega's de zolder bij Agatha opgeruimd. Het was een enorme en vooral stoffige bende en ik ben denk ik wel 25 keer op en neer geweest om zooi weg te gooien. Het vervelende was dat de zolder erg laag was en dat ik er dus niet kon staan. Maar, het resultaat mag er zijn! Donderdag ben ik met Magda begonnen aan het tekenen van patronen. Op school hebben we hier nog niks aan gedaan dus ik was erg benieuwd hoe dat nou eigenlijk moest. Maar het bleek nog niet zo makkelijk te zijn! Het moet allemaal op de millimeter nauwkeurig en natuurlijk bestaan patroon-delen niet alleen uit rechte stukken maar ook uit ingewikkelde ronde stukken en dubbele biasbanden en noem maar op. Moeilijk dus, maar wel heel nuttig!

Gisteren avond hadden we een feestje bij Nina thuis. Nina zit ook bij Madrid students maar gaat zaterdag naar huis. Het was dus een soort afscheidsfeestje. Een beetje jammer was alleen dat om 12 uur het hulpje van de huisbaas ons kwam vertellen dat iedereen weg moest. Einde feestje. Beetje kort, maar wel gezellig!

Dit weekend heb ik lekker niet veel op de planning staan. Een beetje luieren en lezen, dat ben ik van plan! Nog een weekje, en dan komt Fenna al weer! Ik heb er super veel zin in en ik kan echt niet wachten. Maar daar vertel ik de volgende keer meer over!

¡Hasta pronto!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Hi, ik ben Annemieke en ik ben 18 jaar oud. Ik zit in het 2e jaar van mijn opleiding Fashion Management & Design, en ga hier voor 6 maanden op stage naar Madrid. Ik ga stage lopen bij Agatha Ruiz de la Prada, een groot modehuis in Spanje. Deze reis maak ik met Dieuwertje Bruijstens, een vriendin en klasgenoot.

Actief sinds 07 Sept. 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 10159

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Mijn stage in Madrid

Landen bezocht: